wtorek, 15 grudnia 2015

Albo Albo Tag


Zostałam nominowana przez fioletowynotes.blogspot.com do "Albo Albo Tag", a z racji tego, że uwielbiam takie zadania, nie mogłam oczywiście odmówić. Dla tych, którzy nie wiedzą o co chodzi w wyzwaniu, dostajemy 10 pytań, w których musimy wybierać między dwoma odpowiedziami, najlepiej uzasadniając swój wybór, ale nie jest to wymagane. Dziękuję bardzo za nominację ♥
Chcecie dowiedzieć się czegoś o mnie, jako o książko maniaczce? Jesteście w dobrym miejscu!

No to do dzieła! 



1. Wolisz czytać trylogie, czy powieści jednotomowe?
    
Zdecydowanie, jestem zwolenniczką jednotomowych wydań, ponieważ często przy trylogiach, zarówno jak i seriach, mam wrażenie, że książka jest przeciągana na siłę, a wątek można by bez problemu skupić w jednym egzemplarzu. 

2. Wolisz czytać tylko autorki, czy tylko autorów?

Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, zazwyczaj czytam książkę dla jej treści, a nie dla autora. Ale skoro już muszę wybierać, myślę, że pisarze płci męskiej często lepiej przedstawiają fabułę, nie zagłębiając się w mało ważne tematy, które spokojnie można by ominąć, jak to czasem bywa u płci przeciwnej. (To jest bardzo ogólnikowe stwierdzenie, nie mówię, że zawsze tak jest)

3. Wolisz kupować tylko w Empiku, czy tylko na stronach internetowych?

Empik jest jedną z droższych księgarni, więc wolę inne strony, na których ta sama książka kosztuje dużo mniej.

4. Wolisz, żeby wszystkie książki zekranizowano, czy przekształcono w serial?

Ekranizacja zwycięża. W serialu często wątki są naciągane i przekształcane na potrzeby kilkunastu, czy kilkudziesięciu odcinków, nie mówiąc już o sezonach.

5. Wolisz czytać pięć stron dziennie, czy pięć książek tygodniowo?

Oczywiście, że 5 książek! Chyba bym zwariowała czytając po 5 stron na dzień :D

6. Wolisz być profesjonalnym recenzentem, czy profesjonalnym autorem?

Z racji tego, że uwielbiam recenzować i dzielić się swoją opinią, a brak mi oryginalności w tworzeniu nowych tekstów, wybieram profesjonalnego recenzenta. 

7. Wolisz czytać dwadzieścia książek w kółko, czy sięgać po nowe pozycje?

Nie lubię czytać książek po kilka razy, chyba że w dużym odstępie czasu, bo wtedy wiem, jak się skończy. Przy nowych książkach nie ma takiego problemu, o ile nie natknę się na spoilery. 

8. Wolisz być bibliotekarzem, czy sprzedawcą książek?

Praca bibliotekarza jest według mnie o wiele ciekawsza i zawsze ma dookoła siebie pod dostatkiem książek do przeczytania, a w sklepie jest z tym trochę ciężej, bo książki są nowe, nie ruszane. 

9. Wolisz czytać jeden ulubiony gatunek, czy wszystkie poza nim?

Moim ulubionym gatunkiem są kryminały, więc myślę, że dałabym radę zostać tylko przy jednym gatunku. 

10. Wolisz książki fizyczne, czy ebooki?

Nigdy nie przekonałam się do e-booków, wolę mieć książkę na papierze, którą mogę fizycznie dotknąć i przewertować jej strony. 


Mam nadzieję, że dowiedzieliście się co nieco o mnie, a ja nominuję do tagu poniższe osoby:

23 komentarze:

  1. Ja czasem lubię serie, bo mogę być z ulubionymi bohaterami na dłużej :) No i serial Gra o Tron jest naprawdę genialnie nakręcony i wierny książce:) Ale jak wiadomo od wszystkiego są wyjątki i każdy lubi co innego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też prawda, nie wszystkie seriale i trylogie będą się dłużyć każdemu, tylko akurat ja większość z nich tak odbieram :)

      Usuń
  2. Ja głównie sięgam po trylogie. Jedna książka to dla mnie stanowczo za mało i nie lubię tak szybko rozstawać się z bohaterami, a powyżej trzech części już jest nadmiar i często naciągane historie. ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak trylogia jest napisana logicznie i ma sens, to może być bardzo dobra, tylko często tak po prostu nie jest :)

      Usuń
  3. Chyba nikt do tej pory nie wybrał opcji "5 stron dziennie" ;)Z tymi trylogiami masz troszkę racji, jednak właśnie o klasie dobrej serii świadczy to, że nic nie jest na siłę, a wszystko ma swój sens.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba bym ogłupiała czytając po 5 stron :D Zwłaszcza, że nie lubię zostawiać książki w połowie rozdziału

      Usuń
  4. Hm, zazwyczaj spotykam się z odpowiedzią, że ktoś woli trylogie ^^ Ja też należę do takich osób, bo kiedy przywiązuję się do bohatera... No, cieżko tak od razu mi się z nim rozstać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też czasem jest ciężko, ale jak książka jest dobrze napisana to nie potrzeba więcej części :)

      Usuń
  5. Moim ulubionym gatunkiem jest fantastyka, ale kryminały też bardzo lubię. Również nie mam w zwyczaju czytać danej książki po kilka razy i zdecydowanie wolę powieści jednotomowe, chociaż i tak często sięgam po cykle ;)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Serie lubię czytać, nie każda jest przeciągana na siłę, ale takie też się zdarzają. W empiku nie kupuję, wolę tańsze księgarnie, a stacjonarny empik mnie denerwuje tym, że stał się sklepem papierniczym, a nie księgarnią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie jakby na to patrzeć z tej strony to u mnie w Empiku też tylko ok. 1/3 sklepu to część z książkami :D

      Usuń
  7. Zgadzam się z większością odpowiedzi, też wolę obejrzeć ekranizację niż widzieć bohaterów z ulubionej książki w niekończącym się serialu. Wyjątkiem byłby mini-serial, taki 2-3 odcinkowy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, taki serial mógłby być nawet dobry :D

      Usuń
  8. Świetny tag jak i odpowiedzi ;) Pozdrawiam♥
    k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również nie przepadam za e-bookami i jestem pewna,że nigdy się do nich nie przekonam :)
    Świetne odpowiedzi,miło było Cię bliżej poznać :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie Ci to wyszło. Nareszcie mam Wi-Fi, więc zobaczyłam. Co do bibliotekarzy mam takie samo zdanie. Praca marzenie :)
    Pozdrawiam,
    Fioletowy Notes

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy tag :) Ja również muszę go zrobić u siebie :)
    Pzdr. www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. TAGi to jedne z moich ulubionych 'artykułów' na blogach. Zgadzam się z Tobą pod wieloma względami, ale nie brakuje również małych rozbieżności:)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń