czwartek, 28 stycznia 2016

"Gra cieni" Charlotte Link



David Bellino, pozbawiony skrupułów bogacz, otrzymuje anonimy z pogróżkami. Mężczyznę od lat prześladują lęki na jawie i koszmary we śnie. Tajemnicze wiadomości stają się pretekstem do konfrontacji z przeszłością.
David zaprasza na kolację czwórkę swoich dawnych przyjaciół. Ich drogi rozeszły się w tragicznych okolicznościach. O dziwo wszyscy przyjmują zaproszenie. Goście chętnie rozprawią się z dręczącymi demonami, zrzucą z siebie balast przeszłości i wydostaną się z sieci niebezpiecznych namiętności i tajemnic…
Czy podczas wieczerzy David zdemaskuje swego niedoszłego zabójcę?


Charlotte Link to niemiecka autorka, która może pochwalić się ogromnym dorobkiem pisarskim obejmującym swoim zasobem różnorodne gatunki, od obyczajówek przez powieści psychologiczne, na kryminałach kończąc. "Gra cieni" to już druga książka, która wyszła spod jej pióra i mnie nie zawiodła, wręcz przeciwnie urzekła mnie lekkością języka, skrupulatnym łączeniem się wątków, dogłębną analizą psychologiczną bohaterów, a także tym, z jakim zainteresowaniem brnęłam przez kolejne rozdziały. 

Główny wątek obraca się wokół postaci Davida Bellino, mężczyzny w średnim wieku, pławiącego się w luksusach, zadufanego w sobie hipokryty, który zrobi wszystko, dosłownie wszystko aby ocalić swój własny tyłek, dumę i majątek. To dosyć streszczona wersja jego charakterystyki, ale według mnie bufoni nie zasługują na to, aby się nad nimi rozczulać. Pozostali bohaterowie, czwórka przyjaciół Bellino - Mary, Steve, Natalie i Gina, a także jego narzeczona Laura poddani zostają przesłuchaniu, w którym na jaw wychodzą ich wszystkie brudne sekrety, tajemnice, spiski, zagadki z przeszłości i motywy, którymi mogliby się kierować, aby, jak wydaje się Davidowi, sprzątnąć go z tego świata. Czy uda mu się dowiedzieć kto życzy mu śmierci? Czy przyjaciele ułatwią mu to zadanie? 

Dzięki rozległym opisom i historiom z życia bohaterów poznajemy ich na tyle dokładnie, aby zapałać przyjaźnią lub niechęcią do każdego z nich. Bardzo podobało mi się to, jak wiele informacji z ich życia zostało nam przedstawione i jak bardzo mylące były niektóre z nich, bo tak na prawdę do końca podejrzewałam, kto okaże się winny, jednak nie była to 100% pewność. Bardzo trafnie dawkowała ilość przekazywanych danych na temat postaci, których historie z początku bardzo się od siebie różnią, jednak po jakimś czasie zaczynamy łączyć fakty, okrywać aluzje i tajemnice, które pomagają nam wyrobić sobie zdanie na temat każdej z nich.

Duże ukłony w stronę autorki pragnę także posłać za to, że potrafiła mnie wprowadzić w stany emocjonalnego szoku, niedowierzania, zamyślenia, melancholii i radości w obrębie jednej książki, a przy tym nie dała mi ani jednej okazji do nudy. Książkę uważam za wartą przeczytania, nie jest może wybitna w swoim gatunku, jednak stanowi pozycję, nad którą na pewno nie będziecie się nudzić. Historia, którą stworzyła Link pozwala zatracić się w nowojorskich realiach i spojrzeć na ludzi nie tylko poprzez pryzmat ich wyglądu, czy obecnej sytuacji życiowej, ale dostrzec w nich także to, co naprawdę się liczy i co ukształtowało ich takie, a nie inne charaktery. Polecam ją wszystkim miłośnikom lekkich kryminałów, lubiącym książki o podłożu psychologicznym, w których każda osoba jest podejrzana, a rozwiązanie nie jest za szybko podane na tacy. 


OCENA : 7/10

16 komentarzy:

  1. Muszę w końcu poznać Twórczość Ch.Link, jestem jej bardzo ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przywiozłam mojej mamie z tamtegorocznych targów książki - jest bardzo zadowolona z lektury, bo jest ogromną fanką Link:) Kiedyś na pewno od niej pożyczę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama również podkrada mi każdą nową książkę tej autorki, jak tylko taka na nią trafi :D

      Usuń
  3. Jeszcze nic nie czytałam tej autorki,ale jeśli portfel pozwoli z chęcią to zrobię!

    http://wielopasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak portfel nie pozwoli, to biblioteka pozwoli :D Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Zaczęłam czytać jedną z jej książek i szczerze mnie nie zachwyciła. Raczej już nie sięgnę po żadną z książek autorki.
    Pozdrawiam,
    isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy kto co lubi, jej kryminały są według mnie bardzo dobre, ale na przykład Lackberg to one nie dorównują :)

      Usuń
  5. Też lubię, jak bohaterowie są bardzo ściśle dopracowani i wiemy o nich dużo. Z chęcią sięgnę po tę pozycję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj poznajemy ich całą historię, każdego z osobna, bardzo dokładnie :)

      Usuń
  6. Brzmi bardzo intrygująco. Z chęcią zapoznam się z ta pozycją. Ciekawe czy będzie w bibliotece, bo jak na razie mój portfel zieje pustką. :D
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biblioteka - mój najlepszy przyjaciel, kiedy brakuje pieniędzy na książki :D

      Usuń
  7. Bardzo ciekawie się zapowiada. Na pewno ją przeczytam jeśli tylko gdzieś ją znajdę w bibliotece, albo u znajomych. :D
    Buziaki :*
    Książkowy duet

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W bibliotece na pewno się znajdzie, jak nie ten tytuł, to polecam też inne pozycje tej autorki :)

      Usuń
  8. Ja jeszcze nie przeczytałam żadnej książki autorki,jednakże mam nadzieję, że w tym roku się to zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki w takim razie, żeby się udało :)

      Usuń