niedziela, 31 stycznia 2016

Zapowiedzi książkowe luty 2016



Witajcie! Nie wiem jak to się stało, że mamy już ostatni dzień stycznia, bo ja nadal żyję w świecie, w którym dopiero co minął Nowy Rok, no ale cóż...W takim razie, czas na książkowe/wydawnicze zapowiedzi na kolejny miesiąc, czyli luty 2016 roku. Wybrałam tylko kilka tytułów, tych najbardziej według mnie interesujących, po które mam ogromną ochotę sięgnąć :) 


Terry Pratchett, Stephen Baxter - Długa utopia / Terry Pratchett, Stephen Baxter - The Long Utopia
PREMIERA : 02.02.2016
Jest połowa XXI wieku. Po ogromnym wstrząsie Dnia Przekroczenia i po erupcji superwulkanu Yellowstone, ludzkość sięga wciąż dalej w Długą Ziemię. Społeczeństwo ewoluuje, na zniszczonej Ziemi Podstawowej i poza nią. Pojawiają się nowe wyzwania. 
Podstarzały i gderliwy SI, Lobsang, zamieszkuje z Agnes na egzotycznym i dalekim świecie. Postanowili wieść normalne życie w New Springfield – adoptowali nawet dziecko. Wydaje się jednak, że nie trafili tam przypadkiem. Krążą pogłoski o dziwnych zjawiskach na niebie, o strachach. . . Coś jest w tym świecie nie tak... 
Miliony kroków od tego miejsca, Joshua dowiaduje się o ojcu, którego nigdy nie znał, i odkrywa sekretną historię rodziny. Nagle niespodziewanie otrzymuje pilne wezwanie z New Springfield. Lobsang zaczyna rozumieć wagę tego, co dzieje się pod powierzchnią jego świata – i zagraża wszystkim światom Długiej Ziemi. Aby z tym walczyć, potrzebne są połączone wysiłki ludzkości, maszyny i superinteligentnych Następnych. A niektórzy muszą złożyć ostateczną ofiarę. 


Maria Dahvana Headley - MagoniaPREMIERA : 03.02.2016
Aza Ray Boyle topi się w powietrzu. Od dzieciństwa cierpi na tajemniczą chorobę płuc, z którą ciężko jest oddychać, mówić – w ogóle żyć. Kiedy więc Aza zauważa statek na niebie, jej rodzina przypisuje to skutkom ubocznym zażywania leków. Aza jednak nie wierzy, by była to halucynacja. Słyszy ze statku głos wzywający ją po imieniu. 

Tylko jej przyjaciel, Jason, słucha. Jason, na którego zawsze może liczyć. Jason, do którego chyba czuje coś więcej niż przyjaźń. Ale zanim Aza ma okazję poważniej się nad tym zastanowić, dzieje się coś strasznego. Aza odchodzi z naszego świata, by znaleźć się w innym. 

Magonia. 

Victoria Scott - Kamień i sól / Victoria Scott - Salt and Stone
PREMIERA : 17.02.2016
Jak daleko się posuniesz, by przeżyć?
Tella ma za sobą przerażającą przeprawę przez dżunglę i pustynię. Nie może się już wycofać. W kolejnych etapach wyścigu zmierzy się z ukrytymi niebezpieczeństwami oceanu, mrożącym oddech górskim zimnem oraz... nowymi, pokrętnymi zasadami wyścigu. 
Co jednak, jeśli niebezpieczeństwo leży jeszcze głębiej? Jak można ufać komukolwiek, skoro wszyscy mają jakieś sekrety? Co zrobić, gdy osoba, na której najbardziej polegasz, nagle przestaje cię wspierać? Jak wybrać między jednym życiem a drugim?
Wyścig dobiega końca. Wystartowało stu dwudziestu dwóch uczestników. Kiedy Tella i ci, którzy przeżyli, stają do ostatniego etapu, jest ich zaledwie czterdziestu jeden. . . i tylko jedna osoba może zwyciężyć. 



Victoria E. Aveyard - Szklany miecz / Victoria E. Aveyard - Glass Sword
PREMIERA : 17.02.2016
Walka pomiędzy rosnącą w siłę armią rebeliantów a światem, w którym liczy się kolor krwi, przybiera na sile. Mare Barrow ma czerwoną krew, taką samą jak zwykli ludzie. Jednak jej zdolność kontrolowania błyskawic – nadprzyrodzona moc zarezerwowana dla Srebrnych – sprawia, że rządzący chcą wykorzystać dziewczynę jako broń. 
Mare odkrywa, że nie jest jedyną Czerwoną, która posiada umiejętności charakterystyczne dla Srebrnych. Są też inni. Ścigana przez okrutnego króla Mavena wyrusza na wyprawę, aby zrekrutować Czerwono-Srebrnych do armii powstańców gotowych walczyć o wolność. Wielu z nich straci życie, a zdrada stanie się chlebem powszednim. Mare musi też zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę. Czy sama stanie się potworem, którego próbuje pokonać?

Sarah Waters - Muskając aksamit / Sarah Waters - Tipping the Velvet
PREMIERA : 18.02.2015
Anglia, schyłek XIX wieku. W uporządkowane życie Nancy Astley, córki sprzedawcy ostryg, niespodziewanie wkracza Kitty Butler, gwiazda wodewilu. W pogoni za marzeniami Nancy opuszcza rodzinną miejscowość i wraz z nową przyjaciółką wyrusza na podbój Londynu, gdzie wkrótce sama staje na scenie... 
„Muskając aksamit” to historia o poszukiwaniu – miłości, szczęścia i tożsamości, również seksualnej. Ma ono wymiar uniwersalny: po drodze Nancy dozna wielu upokorzeń, straci niewinność, lecz zyska wgląd do własnej duszy oraz świadomość swoich potrzeb i pragnień, co pozwoli jej wreszcie odnaleźć szczęście. Jest to również wspaniała powieść historyczna, autorka niesłychanie dokładnie przedstawia społeczne tło epoki oraz mentalność ludzi, których przysłowiowa wręcz pruderia skrywała perwersyjne skłonności.




Wiem, że na rynku pojawi się też wiele innych tytułów, pewnie niektóre z nich bardziej was zainteresują, jednak ja z niecierpliwością czekam na wyżej wymienione książki i już ubolewam nad tym, skąd ja wezmę pieniądze na to wszystko :D 

Jakie tytuły dodalibyście do tej listy? Na co czekacie z utęsknieniem w tym miesiącu? 

Miłego dnia! :)













29 komentarzy:

  1. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainteresowała mnie "Magonia" - i jeszcze ta cudowna okładka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, okładka jest niesamowita ♥

      Usuń
  3. Muszę w końcu poznać czerwoną królową, po prostu muszę!!! Każdy już czytał tylko nie ja! No tak nie może być :)
    Pozdrawiam Justyna z książko miłości moja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, zdecydowanie musisz, uwielbiam tą książkę! ♥

      Usuń
  4. chętnie przeczytam Magonię. cieszę się, że pojawi się również druga część Czerwonej Królowej, którą mam od dawna w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekam na obie z nich z wielką niecierpliwością :D

      Usuń
  5. Czekam na "Kamień i sól", bo "Ogień i wodę" mam już za sobą, a jestem ciekawa zakończenia historii :)
    Pozdrawiam ;*
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Co prawda jestem już w trakcie szklanego miecza, ale nie mogę się doczekać, kiedy będę mogła kupić fizyczną wersję i postawić obok Czerwonej Królowej <3 Kocham tę serię.
    Pozdrawiam
    isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka w papierowym wydaniu zawsze ma swój urok :3

      Usuń
  7. Drugą część ,,Czerwonej królowej" mam już nawet zamówioną. :D
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie cierpię na brak funduszy, ale jak tylko coś wpłynie, to będzie to mój pierwszy zakup :D

      Usuń
  8. Bardzo zainteresowałaś mnie pozycją "Muskając aksamit", nie słyszałam o niej wcześniej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobała, mnie bardzo zainteresowała opisem ;)

      Usuń
  9. Nie mogę się doczekać kazdej z tych książek a najbardziej Szklanego miecza i Kamienia i soli :D co to będzie co to będzie :D pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. Skwituję to jednym zdaniem - SZKLANY MIECZ <3 Już odliczam dni do premiery, wraz z moją przyjaciółką jesteśmy umówione na wspólne czekanie pod księgarnią na otwarcie i branie pierwszym egzemplarzy z brzegu :P
    Poza tym interesuje mnie 'Magonia' ;)
    Zapraszam do mnie na recenzję "Jedynej"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha super plan, ja na razie czekam na premierę, a potem zobaczymy jak to wyjdzie z zakupami :)

      Usuń
  11. Ja najbardziej czekałam na Smak ciemności, ale jest już u mnie. Teraz tylko Sześć serc :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle nowych książek napływa, a ja nie mam pojęcia skąd brać na to wszystko pieniądze i czas :') Czerwona królowa to pozycja, którą muszę przeczytać i to koniecznie!

    http://wielopasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z brakiem pieniędzy pomoże biblioteka, ale z czasem może być ciężej :D

      Usuń
  13. A ja czekam na... przeczytanie Anny Kareniny <3
    Tak, tak! Powracam do klasyków ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wybór, klasyki dobre na wszystko, w każdej chwili :)

      Usuń
  14. Muszę przeczytać "Czerwoną królową", a później sięgnąć po dalsze części.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo polecam! Niesamowita książka i już nie mogę się doczekać 2 tomu ♥

      Usuń
  15. Ja czekam na "Magonię" i "Zazdrośnice" E.E. Schmitta :) Czytałaś może jakieś jego książki? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja czekam na "Magonię" i "Zazdrośnice" E.E. Schmitta :) Czytałaś może jakieś jego książki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że nie kojarzę tego nazwiska :)

      Usuń