poniedziałek, 8 lutego 2016

Harry Potter Book Tag



Dzisiaj przychodzę do was z tagiem tematycznym, bo związanym z serią Harrego Pottera, która jest światowym bestsellerem i jedną z najbardziej znanych książek wśród zarówno tych młodszych, jak i starszych ♥ Znalazłam go na blogu houseofreaders.blogspot.com i już zabieram się za odpowiedzi! 



Myślę, że do tego idealnie pasuje Bilbo Baggins z ostatnio czytanego przeze mnie "Władcy pierścieni", którego znają wszyscy zarówno w krainie hobbitów - Shire, jak i po za jego granicami. Zresztą, co by nie było, jego dzieje zna każdy młody hobbit, co czyni z niego prawie, że miejscową legendę.


Robert Langdon, bohater "Inferna" i innych książek Dana Browna to człowiek, który pomimo tego, że już posiada niezbadane zasoby wiedzy i wiadomości na wszelakie tematy, nadal doszukuje się tajemnic i sekretów, których żaden "przeciętny" człowiek by nie szukał. Zawsze wykorzystuje okazje żeby zabłysnąć zdobytą wiedzą i nigdy się przy tym nie myli.


Własnie czytam "Zabić drozda", więc mogę zaproponować Mayellę Ewell, dziewczynę z ubogiej, wielodzietnej rodziny, która ma aż siedmioro rodzeństwa, więc nawet więcej niż Ron Wesley.


Hmm...Może Carrie i Cory z "Kwiatów na poddaszu"? Małe, aczkolwiek pełne życia i tysiąca pomysłów na minutę dzieci, którym starsze rodzeństwo musi sprostać w czasie pobytu w rodzinnym domu Dollangangerów. Nie są co prawda tak wybuchowi jak bracia Wesley, ale względnie pasują do kategorii.


W "Obserwatorze" Charlotte Link jednym z głównych bohaterów jest Samson, którego z początku szufladkujemy, jako obłąkanego, zboczonego psychicznie maniaka, którego najlepiej omijać szerokim łukiem. Jednak po dobrnięciu do końca książki dowiadujemy się, że pozory mogą bardzo mylić i ci, których niesłusznie oskarżamy, często okazują się jednymi z najbardziej potrzebnych postaci. 


Ojciec Marie-Laure ze "Światła, którego nie widać" to osoba, która całe swoje życie poświecą konstruowaniu miniaturowych modelów domów, uliczek, a nawet całych miast dla swojej niewidomej córeczki, tak aby ta nigdy nie zgubiła drogi. 


Przykro mi, ale na ten moment nie mogę znaleźć nikogo, kto by mi pasował do tej kategorii,,, Jakies pomysły?


Evangeline z "Czerwonej królowej" tak mi działała na nerwy, że chciałam ją rozszarpać w pewnym momencie...Nie wiem dlaczego, ale jakoś nie udało mi się jej polubić i zaakceptować,


Wujek Willee z "W pogoni za świetlikami", mimo tego, że wiekiem grubo przewyższa swojego podopiecznego Chase'a, jest przykładem idealnego przyjaciele, rodzica i mentora, którego rady warte są każdego spędzonego z nim czasu.


Wszyscy bohaterowie z "Czasu żniw", którzy przeszli testy na czerwonych...


Cal i Maven z "Czerwonej królowej" byli autorytetami dla miejscowej ludności, a przynajmniej taka miała być ich początkowa rola.


Zdecydowanie Elise z "Obietnicy pod jemiołą" oraz Bridget Jones, to typowe, 100% kobiety.


Katniss Everdeen z "Igrzysk śmierci" uwielbiała polować. Pracochłonne, ciężkie i wymagające hobby często stawiało ją w sytuacjach podbramkowych.


Ron i Hermiona z "Harrego Pottera"
Weronika Nowakowska i Daniel Podgórski z "Motylka"
Katniss i Gale z "Igrzysk śmierci"
Cztery i Tris z "Niezgodnej"



Uff...Trochę dużo tych kategorii, ale jakos przez nie przebrnęłam. Do tagu nie nominuję nikogo konkretnie, ale oczywiscie zapraszam wszystkich fanów Harrego Pottera oraz chętnych do przyłączenia się do zabawy! ♥

21 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe odpowiedzi:) sama nie czytałam Harrego Pottera, ale od dawna się do tego szykuje. :) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaa Harry Potter uwielbiam wszystko co z nim związane. :) Szkoda tylko, że nie czytałam większości książek, których użyłaś do tego Tagu. :/
    Buziaki :*
    Książkowy duet

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe odpowiedzi :) Zgadzam się jeżeli chodzi o ojca Marie-Laure :)
    Pozdrawiam ;)
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Tris i Cztery♥ Mój ulubiony ship! Fajny tag, nigdy się z nim nie spotkałam. Pozdrawiam :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo że tag jest niesamowicie pomysłowy i dodatkowo uwielbiam HP to przy większości nie umiałabym odpowiedzieć. Twoje pomysły jednak czytałam z dużym zaciekawieniem. Może sama obmyślę kilka kwestii i spróbuję dołączyć się do zabawy.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na niektóre rzeczywiście bardzo długo szukałam pomysłów, chociaż jak widać i tak na jedno nie znalazłam :D Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Ciekawy tag. Zgadzam się z większością odpowiedzi. Pozdrawiam i zapraszam do mnie. zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Harry'ego. Zła postać na myśl przychodzi mi Lord Vader. ;) Moją ulubioną parą są Jace i Clary oraz Magnus i Alec z Darów Anioła... Kurcze, ale tu długo mogłabym wymieniać.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, o nim nie pomyślałam, może to dlatego, że nie znam jego książkowej wersji, tylko filmową. Nie czytałam niestety Darów Anioła, ale kiedyś na pewno się za nie zabiorę :)

      Usuń
  8. Harry! Kocham, wielbię <3
    Tag wydaje się ciekawy, może kiedyś wykonam go u mnie na blogu.
    Wiele wymienionych książek to moje ulubione pozycje np "Zabić drozda" :)
    Pozdrawiam,
    www.annwithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na twoje odpowiedzi, jak się zdecydujesz :) Pozdrawiam

      Usuń
  9. Jesteś #team_Galeniss? :/
    Zgadzam się, co do Bridget Jones :D
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że wiele osób woli Peetę, ale jakoś nie potrafię się do niego przekonać, nie wiem zupełnie dlaczego :(

      Usuń
  10. Niedługo planuje zrobić ten TAG na swoim blogu,wybrałaś naprawdę ciekawe postacie ;) http://themessofbookie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na twoje odpowiedzi :) Pozdrawiam

      Usuń
  11. Zły bohater z nieciekawą przeszłością?
    Główny zły z "Kronik Świata Wynurzonego"
    Ashley z "Heartlandu" choć to raczej blond-pinda, a nie okrutny tyran XD
    Jak nie z książek, to Magneto z X-menów.
    Generalnie, choć "na już" więcej nie podam, to większośc złych charakterów jest zła przez swoją przeszłość :)
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie czytałam tych książek, ale i tak dziękuję za propozycje. Widzę, że złych bohaterów nam nie brakuje w książkowych światach :D

      Usuń
  12. Zły bohater z nieciekawą przeszłością ? Bo chwili zastanowienia to pasuje mi Sebastian Morgerstern z Darów Anioła. Pominięty brat, o którym nikt nie wiedział.
    Mimo, że nie czytałam części z tych książek, zgadzam się z Twoimi wyborami. :*
    http://ourbooksourlive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaś nie czytałam "Darów anioła", dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń