środa, 2 marca 2016

"Szklany miecz" Victoria Aveyard (Book Tour)



Walka pomiędzy rosnącą w siłę armią rebeliantów a światem, w którym liczy się kolor krwi, przybiera na sile. Mare Barrow ma czerwoną krew, taką samą jak zwykli ludzie. Odkrywa, że nie jest jedyną Czerwoną, która posiada umiejętności charakterystyczne dla Srebrnych. Są też inni.  Mare musi też zmierzyć się z mrokiem, który ogarnął jej duszę. Czy sama stanie się potworem, którego próbuje pokonać?



"Stoi za nami Czerwony świt, który nie może się już doczekać, kiedy zaleje swoim blaskiem cały świat."
Po przeczytaniu "Czerwonej królowej" od razu wiedziałam, że kolejny tom musi trafić w moje ręce, bo nie jestem w stanie porzucić tak cudownej historii i bohaterów. Z pomocą przyszedł mi Kuba z bloga Blue Kuba Books, który wraz z wydawnictwem Moon Drive zorganizował Book Tour ze "Szklanym mieczem", do którego z wielką chęcią się przyłączyłam. Książka ma za sobą już 3 czytelników, a do następnego trafi jeszcze w tym tygodniu i mam nadzieję, że spodoba się tak bardzo jak mnie :)

Pierwszy tom trylogii z Mare Barrow w roli głównej czytałam stosunkowo niedawno, bo pod koniec ubiegłego roku, więc mam jeszcze w miarę świeże wspomnienia z jej lektury. Umiaru w zachwytach jak nie było wtedy, tak i nie będzie teraz, ponieważ "Szklany miecz" okazał się jeszcze lepszy, bardziej zaskakujący i wciągający niż jego poprzedniczka. Victoria Aveyard podsuwa nam pod rękę książkę, która nie jest standardową opowiastką o rebelii, buncie i ogólnej walce o lepsze życie. Stwarza świat, w którym wszystko jest możliwe, w którym "każdy może zdradzić każdego", w którym nie ma miejsca na rozczulanie się nad sobą, bo chwila nieuwagi może kosztować cię lub twoich bliskich życie. Bohaterowie, których kreuje, są niezwykle prawdziwi, pełni uczuć i emocji, które bardzo łatwo przechodzą na czytelnika podczas zagłębiania się w kolejne plany i działania Mare i jej wspólników. 


Nikt nie urodził się złym człowiekiem, tak samo jak nikt nie rodzi się samotny. Stajemy się tacy przez wybory, których dokonujemy, i okoliczności, w jakich przychodzi nam żyć.

"Czerwona królowa" była wstępem, "Szklany miecz" jest rozwinięciem, które odkrywa przed nami pełniejszą historię, wzbogaca naszą wiedzę o Norcie, o Czerwonych, Srebrnych, wzbudza w nas wiele sprzecznych emocji. Z jednej strony, staramy się być obiektywni wobec wyborów Mare, a z drugiej, mamy czasem ochotę wykrzyczeć jej prosto w twarz, żeby wzięła się w garść i zrobiła to, co jest konieczne. Co do wątku miłosnego, zdecydowanie jest go mniej niż w pierwszej części, co mi osobiście bardzo odpowiadało, ponieważ nie jestem fanką szablonowych romansów, nie mówię jednak, że całkowicie go zabrakło, bo to by było nie do przyjęcia. Aveyard zapoznaje nas także z nowymi postaciami, Babcią (którą ubóstwiam ♥), Cameron, Nixem, co uważam za ogromny plus książki, bo nie ma w niej miejsca na nudę, gdyż ciągle dzieje się coś nowego, to dochodzą bohaterowie, to nagle wszystko obraca się o 180 stopni i nie jesteśmy w stanie wyjść z szoku po tym, co się własnie stało. 

Wiem, że nieładnie jest kłamać. Ale oni potrzebują kłamstw, żeby mieć siłę do walki, i jeśli moje oszustwo ma ocalić choćby jednego z nich, będę oszukiwać, nawet gdybym miała skończyć w piekle.

Ogólnie, uważam, że autorka podołała zadaniu i nie uległa kryzysowi drugiej części, która często jest spotykana w przypadku tego typu książek. Mogę śmiało powiedzieć, że czytanie "Szklanego miecza" stanowiło dla mnie ogromną przyjemność (książkę pochłonęłam w zaledwie 2 dni!) i na pewno na długo nie zapomnę o świecie, w którym przyszło mi się poruszać wraz z bohaterami. Zakończenie, jak i zresztą większa część książki przyprawiło mnie o szok, z którego potrzebowałam dłuższej chwili na otrzęsienie się. Uważam, że "Szklany miecz" jest genialną kontynuacją historii dostarczonej nam w "Czerwonej królowej" i z wielką niecierpliwością oczekuję na kolejne części opowieści.

OCENA : 9/10


A oto i skład naszej Book Tour'owej grupki ♥

28 komentarzy:

  1. Super recenzja! :)
    Nieźle nam ten Book Tour wychodzi, nie myślałem, że będzie szło tak sprawnie :)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie ^^
    czytamboczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Też się cieszę, że wszystko idzie w super tempie, mam nadzieję, że się wyrobimy w czasie. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Podążam widać śladem book tour, bo i Kuby recenzję tej książki czytałam. ;) Do tej pory nie poznałam serii, ale takie recenzje, które mówią, że książki nie tlyko trzymają poziom, ale wręcz są lepsze, zmuszają mnie do zmiany. Nie mogę się doczekać poznania książki i Babci, kimkolwiek jest ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to zdecydowanie musisz się z nią zapoznać, bo jest genialna :)

      Usuń
  3. Super recenzja!
    Cieszę się, że również Ci się podobało, tak bardzo, jak mi! :D
    Już nie mogę się doczekać na kontynuację!!
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Nominowałam Cię do zrobienia tagu: Space BOOK TAG :)
      http://fantastyczneksiazkix3.blogspot.com/2016/03/space-book-tag.html

      Usuń
    2. Ja również, mam nadzieję, ze pojawi się jak najszybciej :)
      Dziękuję za nominację, odpowiedzi pojawią się na blogu w najbliższym czasie,
      Pozdrawiam ♥

      Usuń
  4. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, jakoś nie było okazji. Jednak skoro drugi jest dobry, to może w końcu sięgnę po pierwszy :)

    Zapraszam do siebie :)
    http://www.recenzjezpazurem.pl
    Diane Rose

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie książki są równie warte polecenia, więc gorąco zachęcam do zapoznania się z nimi, bo sama dawno nie czytałam lepszej serii tego gatunku :)

      Usuń
  5. Bardzo spodobał mi się pierwszy tom, po ten sięgnę tym bardziej:)
    Pozdrawiam
    Natalia Łucja z withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak spodobał ci się pierwszy, to nawet się nie zastanawiaj nad tym czy warto sięgnąć po drugi, bo zdecydowanie jest on genialny :)

      Usuń
  6. Gratuluję udziału w Book Tourze, ja sama też biorę udział, co prawda z inną książką, ale ogólnie uwielbiam ten pomysł :)
    Sama muszę najpierw nadrobić "Czerwoną królową", bo wstyd, że jeszcze nie przeczytałam...
    Pozdrawiam cieplutko
    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Book Toury to świetna zabawa :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. Jeszcze nie siegnelam po te książki, ale to się nienawem zmieni. Pozdrawiam
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze Czerwonej Królowej :/
    Mam ją już w planach od dłuższego czasu,
    jak się tylko dostanie w moje łapki, to ja przeczytam :D
    Pozdrawiam ~ Bacha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że szybciutko do ciebie trafi, bo jest genialna ;)

      Usuń
  9. Omg! Muszę tę książkę w końcu przeczytać. Dobrze, że koleżanka zakupiła sobie dwa tomy :3
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koleżanka myśli przyszlościowo, jak widać, wiec korzystaj, bo na prawdę warto :)

      Usuń
  10. Po książkę chcę sięgnąć, aczkolwiek specjalnie mi się nie pali. Już opadły mi emocje po pierwszej części, więc jakoś nie mam ochoty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już dostaniesz ją w swoje ręce, to emocje wrócą :D

      Usuń
  11. Nominowałam Cię do LBA :) Szczegóły na http://hopebravestory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, odpowiedzi na pewno pojawią się niedługo na blogu :)

      Usuń
  12. Przede mną dopiero "Czerwona Królowa", ale ostatnio mam jakieś mieszane uczucia co do tej serii... znalazłam kilka negatywnych opinii na temat "Czerwonej..." i jak na razie jestem rozdarta :/

    zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jest po prostu przeczytać i się przekonać, bo każdy ma inne zdanie i lubi inne typy książek :)

      Usuń
  13. Słyszałam dużo o serii, ale jakoś nie bardzo mnie interesuje, nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  14. nie czytałam tej książki, ale może kiedyś po nią sięgnę.
    Pozdrawiam.
    http://nacpana-ksiazkami.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem jedną z tych osób, które jeszcze nie czytały ,,królowej", ale nadrabiam już zaległości i zamówiłam pierwszą część, liczę na fajną zabawę i wiele emocji.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego czytania w takim razie :) Pozdrawiam

      Usuń